Stalkers. Bhahaha

Thursday, January 10, 2013

Mid-Life Crisis #1: Keep Calm & Stay Cooool


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, and may peace be upon you. 

So, memang, memang sekarang I am now in a mid-life crisis. Too many things that contradict to what I want.   Dalm sehari pun rupanya boleh berbolah balik rupanya emosi dan hati kita. Haha. Pagi tadi, aku bangun-bangun, diterkejut tergempaq dengan air di bilik air tak ada. Sebenarnya dari semalam lagi. Memang a norm dah kat sini, toksah kata apa. But seriously, I was hoping things got better when I woke up this morning after crying the whole night (almost) but I woke up only to find that things are still the same. Mehehe. 

Nak dijadikan cerita, aku dengan perasaan yang masih tak stabil dengan rasa geram, bebal, tak puas hati dengan negara ini (macam melampau dak tahap negativiti aku pagi tadi) but yeah, itu yang aku fikirkan bila aku marah. Macam, semua tak kena, salahkan pemerintah negara ini, sapa suruh tak jaga bekalan air dan elektrik agar rakyat selesa! (amboi!)

Oh ya, nak dijadikan cerita, aku pagi-pagi dah kena battle of the nafs, melawan perasaan, reminding myself to stay positive, ada hikmah semua ni, lagi bertambah ujian, lagi Allah sayang, sebab Dia nak kita dekatkan diri kita dengan Dia. So, aku dengan rasar redup dan bercampur geram sedikit, lalu ambillah wudhu' dengan air tingkat bawah yang sikit yang hanya laku untuk wudhu' kalau nak mandi memang tak buleh dah, dan perform my Fajr prayer. Dengan harapan menggunung bak ibu mengandung, aku punya berharap agar lepas solat satgi, air akan ada. Tengok-tengok, harapan hancus, sampai kesudah, sampai ke saat ini, floor yang aku duduk takdak air. (hangpa jangan bayang aku duduk asrama pulak, aku duduk kat banglo (sortof), bilik aku kat tingkat atas)

Disingkatkan cerita, aku bawaklah bekalan aku ke rumah teman aku di lorong dua untuk tumpang mandi (macam pelarian) (bayangkan dengan beg bagai). Dan bersiaplah aku ke kelas like a boss dengan harapan dapat belajar di Ruang Nazir Alwi tersebut di mana bilik itu adalah ruang yang pertama kali Prof Agus akan mengajar di situ, sebelum ini, kami belajar di kelas yg standard dia macam kelas tuisyen kat Malaysia. Sekian. 

Hehe. Pokoknya, kalau ada junior-junior aku di luar sana atau orang yang tengah baca blog aku ni, yang ingin further study kat sini, aku sarankan, tak payah lah, cari lah di Timur Tengah atau di Malaysia sendiri. Kalau di Timur Tengah, biah Islamiyah dah terjamin, di Malaysia, kita dapat adapt dengan sistem pembelajaran dan tak perlu susah homesick tahap 99. Santai sikit lah kan. Tapi andai kata hampa semua memang suka sangat dengan U yang aku duduk sekarang ni, hmm nak buat macam mana, mai ja lah, aku alu-alukan. Boleh aku ospek hampa nanti. Muahaha. Tak, aku melawak ja. Aku tak main lah nak ragging teruk-teruk. Cause I dont think education works that way, ewahh!

Disingkatkan lagi cerita, kelas pagi tadi yang aku kononnya bersemangat utk pi setelah berhempas pulas dari rumah aku pi mandi kat rumah teman aku di lorong dua, only to find that the class was cancelled. HAHA. Kosser gila hang. Pissed off tahap 99 lagi. Tapi sabar sabar, best gak takda kelas sebenarnya, aku leh gak pi imigrasi tadi pi settle MERP aku untuk pulang ke Malaysia nanti 19/1! SEEEE? Ada hikmah terselit di situ.

Petang tadi, Pemicu berlangsung pulak. As I mentioned earlier, last night I spent my night crying and bursting into tears, realizing that everything is challenging yadda yaddaa ( FYI my mum called me last nite like all of sudden, haih mum's instinct kuat betei) (dan lepas tu aku sempat bersembang dengan Amal, the Apple of my Eye, my sahabat who is now in Egypt taking Dentistry), aku tak sempat nak get ready apa2 untuk pemicu.

Nota kecil: Pemicu itu adalah aktiviti diskusi kelompok. Diberi kasus dan lansunglah diskusi selama 2 jam lebih kurang berdasar beberapa pertanyaan yang ada dalam kasus itu. Mostly aku selalu merepek ja dalam pemicu. 

Oh ya, pemicu kali ini aku sempat jadi sekretaris. Aku okay dengan tugas ni, tapi FYI, aku ni kan jenis orang yang perfectionist, once upon a time rasanya, sekarang ni boleh la, cool ja, but cemana nak cakap ah, aku suka buat kerja aku biar puas pada hati aku dengan hati manusia. Yang menjadi aku sedikit terefek tadi dan sebelum ini dalam pemicu, aku selalu tak dapat nak stand for my right. Boleh bayang dak (debater characters dalam diri aku ni dah terkubu sejak aku datang sini as far as I could remember , sedih ohh)

Kalau dulu, aku akan debate sesuatu poin tu sampai aku puas, sekarang lahai, aku pun tak tahu, entah jadi apa ja. Aku macam biaq pi lah, malas aku nak ngomong sebab aku ended up dengan orang tak paham apa yang aku cuba sampaikan. Dan ada lah macam-macam faktor lagi yang membuatkan jiwa pendebat aku terkubur. Sigh.

Sekarang aku nak let the pictures talk..

My brother's trying to console me. He is soo good at this. Kudos. May Allah bless him.











jazakillahu khairan jazaa Fatin Wan Taufiak (':

0 SAY WHAT!?: