Stalkers. Bhahaha

Wednesday, April 16, 2014

Hrm Ye Lah Kot

Salam alaik. Hi.

Lama betui tak update kat blogspot no. Hrm. Actually i was away from blogspot for a while and made a new account on Wordpress. Luls. Same thing. Still blogging but different place and i think i have made up my mind yang im gonna blog here as well. So basically im gonna blog here dalam mix languages while wordpress im gonna use English holistically wahwahwah haktuih bajet but weh i really need a space to express my thoughts in English sometimes bcs I have spoken too much of Indonesian here in real life so yeah.

Aaa alright sekarang hidup aku macam okay lah jugak sejak aku pindah tempat baru ni, i felt like i am more being myself and i like myself more when i stay here. Kat sini aku duduk sorang. Maksud sorang ni bukan memang sesorang dalam rumah sewa ni but aku macam sewa bilik kat satu rumah yang housemate aku bukan housemate dulu and basically mcm semua buat hal masing2 but in a good way. Like kalau jumpak tu teguq2 lah. And macam housemate aku bukan yang satu batch and satu kelas. So aku rasa macam freedom sikit kot?

"You know how funny how freedom can make us feel contained"

Actually aku prefer aku hidup sorang bila aku tak jumpak org yang sefikrah aku. Aku tak salahkan housemates aku dulu tapi macam aku rasa aku inferior sgt bila dengan depa. And skrg pun kalau kata aku hangout dengan depa sekali pun, i'll be like forcing myself hard to conform with them. Like super hard. Ugh and tu yang buat aku rasa mcm susah nak go on my life with em. Plus dulu aku kat rumah aku dulu macam selalu jugak isolate myself in my room. So, kata putus from me is aku keluar ja dari rumah tu though kontrak still hidup tapi memandangkan aku dah jumpak rumah yang lebih selesa so why not. Parents aku pun okay ja so yeah.

*****
Okay skrg aku rasa macam nak share sikit lah dengan apa yang aku currently hadapi. Well, aku pernah share perasaan aku dekat abang aku. Abang kandung okay. Bukan abang angkat, aku tak larat angkat. Bukan apa, aku luahkan perasaan aku kat dia yang aku kadang rasa mcm lonely and feels like in need of companionship and abang aku cakap dia akui memang umuq lagu ni setan nak trigger perasaan nak couple lah apa bagai.

"Tasha pun tak suka nak boyfie boyfie buang masa, kalau nak betui2 mai habaq elok2 kita ikhtiar cara yang halal" lebih kurang lagu ni lah aku habaq kat abang aku.

He was like "yups laki ni (like most boys) saja nak main main perasaan ja kdg. I speak as from a view of a boy and kalau main-main ni baik takyah lah."

And ada banyak lagi yg aku sembang dgn abang aku. Yang aku rasa takpa lah kot no aku tak share kat sini. Hrm.

Jadi makanya apa yang ingin aku katakan di sini adalah aku ingin cuba nasihatkan diri aku supaya steadfast dengan prinsip hidup aku ni agar tidak terlibat dengan cinta yg tak bermatlamatkan Jannah Allah dan redha Allah. Ambui klise tapi weh this is the truth.

Memang kadang tu ada jenih org ni dia jadi baik bila start having relationship with this person and tries to be better from day to day because that person dok bagi nasihat kat dia supaya berubahlah but lemme tell you something if you change bcs of people remember, people will change. Like in a blinking of eye, hati dia boleh kalih kot lain. But anyhow, baguslah hang berubah but hmm try to improve on why you change, okay?

Dan tak cukupkah Allah sebagai penyebab segala hijrah kita? Allah yang Maha Pengasih mencintai hambaNya yang yakin padaNya. Bagi segala nikmat tanpa kita mintak. Dok buat dosa kat Dia pun Dia still shower His blessings upon ourselves.

Hurm.

****
Dalam hidup ni kena banyak consider, tambah2 lagi bila kita ni hidup berkawan. Bila hangout lepak lepak semua aku suka make sure diri aku supaya tak lebihkan lepak aku tu kepada gossip hangat sebab aku rasa macam backbiting and ada satu quote yang mana aku pernah dengar and baca

"Jika seseorang itu boleh bercakap mengenai orang lain depan kamu maksudnya tak mustahil dia akan cakap pasal kamu depan orang lain juga"

Umm, yeah. Trying to be better and best in His eyes, sebab aku taktau aku buleh ke dak nak jejak masuk syurga, entah wangian syurga pun aku tak pasti aku dapat ke tak. Tapi siapa sanggup nak masuk neraka?

Hrm. Dan aku lebih suka kepada lepak2 aku tu berbincang mengenai isu ummah *amboih tinggi sangat kot standard*, politik, Islam, dunia sains, teknologi dan mengenai diri, mcm mana nak perbaiki diri and whatnot.

Dan aku sincerely bila lepak aku tak suka keadaan yang macam bila aku lepak dengan orang tu dia asyik dok cerita perihal dia dengan buah hati like kawan, hang kena jaga hati aku jugak babe, aku tak dak pakwe macam hang. Bukan jealous tapi hmm aku rasa aku tak perlu nak tau kot perihal hang dengan dia. Aku tak pernah rasa nak tahu.

Tapi takpa lah, layan kan ja lah. Dan macam aku cakap tadi, it is hard for me to conform. And it hurts. Sambil aku layan, aku doa agar hang sedar bahawa dunia tak selalu indah, langit tak selalu cerah. Moga kau tabah nanti kalau apa2 berlaku antara kau dgn dia.

Bukan busuk hati, aku cuma pandang ke depan. Bersiap siaga. Prepare for the worst lah org katakan kan?

Just saying


Alright ini sahaja insha Allah buat kali ini, moga bertemu di lain hari.

Outro - Sesungguhnya by Raihan


0 SAY WHAT!?: