Stalkers. Bhahaha

Monday, June 16, 2014

#40DaysOfPositivity Challenge

Hey there! Assalamualaikum warahmatullah.

I think it is time for me to stop filling myself with negativity and start making myself positive. Hoyeah!

Kenapa 40? Kenapa bukan selamanya? Kenapa bukan 30? Aherheher. Ada ka yang nak tanya? Leulz. Okay apa pun, aku terangkan je lah. 

Pertama, aku ada nampak hashtag ni di Twitter Aiman Azlan. He was like using this hashtag for almost one month kot? And what I see really impress me. I don't know maybe the way he appear himself and his tweets. I know we can't judge oneself only from his/her tweets. But in this case I think this theory is not applicable. Acewah.

When I see this project, I thought myself why not giving this a shot? Let's see how it goes. I hope this will encourage myself to keep being positive and courage and determined etc. So today (16th June 2014, Monday), this self-project starts! 

I start this project with this one simple value called smile throughout the day. Walaupun hari ini aku duduk dalam rumah sahaja, tak ke mana. Sebab exam is around the corner (this Wednesday ohoi) and I am bajeting myself study lah hari ini. And oh aha ada lah tadi study sikit. Alhamdulillah. Oh yeap. Tapi tak salah rasanya senyum untuk diri sendiri. Diri kita juga perlukan senyuman daripada kita sendiri. Wahaha.

Untuk hari ke depannya, aku terfikir untuk melatih diri aku supaya tidak cepat judge/menghukumi seseorang individu mahupun kelompok. Bak kata murobbiku, seek first to understand. Ah. Yeap, aku kini dah dapat join usrah. Usrahku dikenali sebagai Lek Luuuuu. Idea aku le tu. Heh. Alhamdulillah. Salah satu faktor yang membuatkan aku perlu untuk berubah dan tidak lagi lemah longlai dan tak bahagia bila dipandang orang. Amboih.

Kenapa perlu begini? Out of the shiz around you kenapa nak kena stay positive? Nanti orang pijak kepala acano? Hahaha. Hiraukan semua itu. Perkembangan diri kita adalah hak kita. Eh macam lain ja bunyi. Maksud aku, perkembangan dari segi how you develop the good values or mahmudah within you is your right! You are the one who is going to face yourself everyday. Takkan nak sedih semedang?

Berharap aku tak hangat-hangat tahi ayam. :o Ini yang paling aku takut. Momentum ini harus aku tetapkan agar tidak kecundang saat di pertengahan. Allah yusahhil alaiya! That's all for today. Insha Allah. Moga ini bermanfaat.

"Sebaik-baik manusia adalah mereka yang memberi manfaat kepada manusia."

Assalamualaikum!

Outro - UNIC, Menuju Wawasan

P/s - Hari tu pesan buku APG dan alhamdulillah dah sampai rumah di Malaysia. Tazabar nak baco ohoi bila jejak kaki di rumah nanti. 


0 SAY WHAT!?: